Marka | ALPINA |
Model | B10 Bi-Turbo |
Rocznik | 1994 |
Przebieg | 112 000 km |
Skrzynia biegów | Manualna |
Napęd | Tylna oś |
Paliwo | Benzyna |
Pojemność | 3430 cm3 |
Moc (KM) | 360 |
Kolor | Gray metalic |
Cena sprzedaży | 99 900,00 € |
- ABS
- Centralny zamek
- Elektryczna regulacja siedzeń
- Elektryczne lusterka
- Elektryczne szyby
- Felgi aluminiowe
- Klimatyzacja
- Komputer pokładowy
- Poduszki powietrzne
- Reflektory ksenonowe
- Sportowe fotele
- Szyberdach
- Wspomaganie kierownicy
Swojego czasu najszybsza limuzyna na świecie gdyż jej prędkość wynosiła „kosmiczne” na tamte lata 310 km/h !
Alpina B10 Biturbo 1994r nr 232/507 , lakier Granitsilber Metallic
Oto opis naszego klienta ( auto jest komisowe w tej chwili ) :
Oryginale 112000km, sprowadzona do Norwegii z Japonii, sufit wisi miejscami, ja malowałem dach, maskę, klapa, dokładka, wyszło bardzo dobrze, felgi z nowymi oponami 2024 po renowacji, mechanicznie zrobiłem bardzo dużo i sa faktury na około 100.000zł gdyż szykowałem to auto w dłuższy Euro-Trip i wymieniałem dobre części na nowe 🙂
Do zrobienia sufit ale nie ma tragedii i wydech bo zaczyna go brać (miałem robić z kwasówki).
Alpina B10 Bi-Turbo – wprowadzona przez firmę Alpina jako najszybszy samochód w 1989 roku.
Opracowanie tej maszyny z 3,5-litrowym silnikiem wspomaganym przez dwie turbiny zajęło dwa lata.
Samochód kosztował prawie dwukrotnie więcej niż nowe BMW E34 M5.
Nawet cena stała się bestsellerem w tamtym czasie. Archiwa podają, że wyprodukowano jedynie 507 egzemplarzy tego modelu. Ten samochód ma numer 232.
Wraz z zakupem otrzymasz także brelok do kluczy, wyprodukowany w limitowanej liczbie 291 sztuk, z okazji 30-lecia Bi-Turbo – mały gadżet, który sprawi wiele radości.
Na zewnątrz wszystko oczywiście jest w porządku. Oryginalna przednia dokładka, spoiler na tylną klapę, wydech, koła i oczywiście złote paski. Większość samochodu zachowała oryginalny lakier Granitsilber Metallic.
Niektóre elementy zostały przemalowane (np. przedni zderzak, spoiler, część tylnego błotnika).
Samochód nie ma historii uszkodzeń. Wszystko zostało zrobione wyłącznie ze względów kosmetycznych.
Samochód znalazł się także w SPA z zakresu pielęgnacji samochodów, w którym m.in. czyste i ceramiczne uszczelnienie lakierem. Zapraszam do zapytania o szczegóły.
Wnętrze wyposażone jest w elektryczne fotele sportowe Recaro obszyte antracytową tkaniną Alpina z kultowymi paskami, kierownicę Momo obszytą świeżo ściągniętą skórą i detalami z drewna na wysoki połysk, które zapewniają wyjątkową atmosferę w samochodzie.
Jest tutaj też więcej instrumentów niż w zwykłym E34, które informują Cię o tym , m.in. temperatura oleju lub turbodoładowanie.
Kupując , otrzymujesz nowoczesne, ale legendarne i współczesne radio Blaupunkt Bremen SQR 46 DAB.
Niestety we wnętrzu jest kilka rzeczy, które nie są dobre – podsufitka miejscami wisi, podłokietniki/klamki w przednich drzwiach są nieco zdeformowane, a deska rozdzielcza ma małe pęknięcie (więcej informacji na zdjęciach lub zapytaj ).
Mechanicznie auto jest w super stanie. Większość użytecznych części wymieniono na nowe; więc tutaj pozostaje tylko odpalić samochód i cieszyć się jazdą – bez zbędnych zmartwień. Od oryginału różni się regulacją poziomu, którą zastąpiono zwykłymi sprężynami.
Warto wspomnieć o niektórych rzeczach, które uległy zmianie:
2020 przy przebiegu około 100 000 km :
– Kompletne sprzęgło z kołem zamachowym
– Pompa wody do turbo
– Różne części zużywalne w podwoziu
– Uszczelki wokół tylnych drzwi
– Wszystkie filtry i olej oczywiście
– Reflektory Czarne Hella
– Na nowo skórą obszytą kierownica
– Inne drobnostki
2021 r. przy przebiegu około 103 000 km
– Wszystko, począwszy od części hamulcowych
– Amortyzatory przednie
– Wszystkie części zużywalne w podwoziu
– Pompa benzyny
2023.04 przy ok. 107.500 km
– Olej silnikowy i filtr
2024.06 przy ok. 110 000 km
-Olej silnikowy i pilniki, dyferencjał, skrzynia biegów
-regulacja zaworów
Cena ok. 99900 euro / Price only 99900 euro