Toyota Auto Body Co Ltd wyprodukowała ultra-mały, jednomiejscowy pojazd elektryczny „Coms” (EV)
Rozstaw osi pojazdu wynosi 1530 mm. Przednie i tylne bieżniki mają odpowiednio 930 mm i 920 mm. Całkowita długość, całkowita szerokość i całkowita wysokość wynoszą 2395-2,475 mm, 1095-1, 105 mm i 1 495-1 505 mm. Jego waga to 400-420kg. Jest to samochód z napędem na tylne koła, mający mechanizm mechanizmu różnicowego. Nośność wynosi 30 kg, a jego minimalny promień skrętu wynosi 3,2m.
Coms jest produkowany w Kariya Plant Toyota Auto Body. Nie wymaga kontroli bezpieczeństwa pojazdów, certyfikacji miejsca parkingowego, podatku od masy ani podatku od nabycia samochodu. Jest to najwyższej klasy zmotoryzowany pojazd czterokołowy zgodnie z japońskim prawem o ruchu drogowym, a do prowadzenia pojazdu wymagane jest normalne prawo jazdy. Ale nie trzeba nosić kasku.
Coms występuje w dwóch modelach. Jednym z nich jest „P · Com”, który ma być używany jako prywatny samochód, a drugi to „B · Com”, który nadaje się do użytku komercyjnego. B-Com występuje w trzech typach: „Dostawa”, „Pokład” i „Podstawowy”, które mają różne pomieszczenia bagażowe. P-Com i Dostawa B · Com mają pojemność bagażową odpowiednio około 150L i 350L.
Moc znamionowa silnika wynosi 0,59 W w celu zachowania zgodności z prawem. Jego maksymalna moc wyjściowa i maksymalny moment obrotowy wynoszą odpowiednio 5 kW i 250 N · m. Maksymalna prędkość EV wynosi 60 km / h (około 37 mil / h). Podczas jazdy w sposób podobny do trybu testowego JC08 może przejechać około 50 km na jednym ładowaniu.
Koszt energii elektrycznej pojazdu wynosi około 10 zł . Można go całkowicie naładować w ciągu około sześciu godzin przy użyciu domowego gniazdka elektrycznego (230 V).
Podwozie pojazdu EV korzysta ze stalowej ramy drabiny. Dolna część ramy ma przekrój poprzeczny w kształcie litery U, a jej element poprzeczny ma zamknięty przekrój poprzeczny. Pojazd jest wyposażony w niezależny układ zawieszenia na cztery koła (kolumna McPhersona w przedniej części i belka skrętna w części tylnej).
Drgania powodowane przez nierówne drogi zostały zmniejszone poprzez wydłużenie skoku po tylnej stronie. Poprawiono również stabilność jazdy EV, przechowując wszystkie akumulatory pod podłogą, aby obniżyć środek ciężkości.
Toyota Auto Body zapewnia bezpieczeństwo pasażerów i możliwości ochrony akumulatora poprzez ocenę pojazdu za pomocą własnej metody, w tym test zderzeniowy, chociaż nie ma przepisów, które wymagałyby takiej oceny. Jeśli chodzi o pasy bezpieczeństwa pojazdu, firma przetestowała wytrzymałość kotwy taśmowej, aby zachować zgodność z prawem europejskim.Aby zapewnić widoczność pojazdu, nie tylko reflektory, które muszą być zawsze włączone przez prawo, ale boczne światła obrysowe i tylne światła są zawsze włączone.