Make | Porsche |
Model | 944 S2 |
Production date | 1990 |
Kilometer | 153 km |
Transmission | Manual gearbox |
Drive | RWD |
Fuel Type | Petrol |
Cubic Capacity | 2998 cm3 |
Power (HP) | 211 |
Colour | czerwony |
- Adaptive Lighting
- Alcantara
- Blind Spot Monitor
- Central Locking
- Keyless Entry
- Rain Sensor
- Light Sensor
- Parking Sensors
- Panoramic Roof
- Electric Seat Adjustment
- Electric Side Mirrors
- Electric Windows
- ESP
- Alloy Wheels
- Trailer Coupling
- Head Up Display
- Immobilizer
- MP3 Interface
- Isofix (Child Seat Anchor Points)
- Camera
- Air Conditioning
- On Board Computer
- Traction Control
- Navigation System
- CD Player
- Auxiliary Heating
- Full Leather
- Electric Heated Seats
- Airbags
- Xenon Headlights
- Roof Bars
- Sport Seats
- Start Stop System
- Sunroof
- LED Headlights
- Fog Lamps
- Cruise Control
- Ventilated Seats
- Multifunction Steering Wheel
- Power Assisted Steering
- Hands Free Kit
- ABS
Porsche 944 zostało zaprezentowane we wczesnych latach osiemdziesiątych, jako następca modelu 924, jednak wbrew założeniom oba auta były sprzedawane równolegle aż do 1988 roku. W porównaniu do poprzednika zmodyfikowano przede wszystkim układ hamulcowy oraz zawieszenie, znaczącemu odświeżeniu uległo również nadwozie. W samochodzie zastosowany został układ transaxle, w którym silnik znajduje się z przodu, jednak skrzynia biegów umiejscowiona jest przy tylnej osi. Model 944 w połowie 1985 roku doczekał się znaczącego liftingu – wprowadzono nowe boczki drzwi oraz deskę rozdzielczą, poprawiono ergonomię wnętrza i obieg powietrza w kabinie, zaczęto montować większy wlew paliwa, dodano również wydajniejszy alternator. Model 944 oferowany był w wersjach nadwoziowych coupé oraz kabriolet. Oprócz wersji standardowej, w sprzedaży dostępne były również warianty S, Turbo, S2 oraz Turbo S.
Wariant S2 został zaprezentowany w 1989 roku. Ten rodzaj modelu wyposażono w 211-konny, 3-litrowy, wolnossący, 16-zaworowy silnik z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy. Ze średnicą 104 mm oraz 88-milimetrowym skokiem był to największy 4-cylindrowy silnik, jaki produkowano w tamtym czasie. W tym samym roku na rynku pojawił się 944 S2 Cabriolet – był to pierwszy model z linii 944, w którym dach produkowany był przez American Sunroof Company. W ciągu trzech lat produkcji wyprodukowano 5656 sztuk modelu 944 S2 Cabriolet, z czego ponad 42% trafiło na rynek amerykański. Produkcję modelu zakończono w 1991 roku.