Marka | Renault |
Model | Megane RS Trophy R Limited Edition |
Rocznik | 2020 |
Przebieg | 1 000 km |
Skrzynia biegów | Manualna |
Napęd | Przednia oś |
Paliwo | Benzyna |
Pojemność | 1798 cm3 |
Moc (KM) | 300 |
Kolor | White Pearl |
- ABS
- Alcantara
- Centralny zamek z pilotem
- Czujniki parkowania
- Elektryczne lusterka
- Elektryczne szyby
- ESP
- Felgi aluminiowe
- Immobilizer
- Kamera cofania
- Klimatyzacja
- Komputer pokładowy
- Kontrola trakcji
- Nawigacja
- Poduszki powietrzne
- Reflektory ksenonowe
- Sportowe fotele
- Światła LED
- Światła przeciwmgielne
- Tempomat
- Wspomaganie kierownicy
- Zestaw głośnomówiący
Renault Megane R.S. Trophy-R to najmłodsze dziecko działu sportowego francuskiego koncernu, do którego oficjalnie już należy tytuł najszybszego seryjnego samochodu z przednim napędem na Nordschleife. Pokonał on legendarną pętlę w Zielonym Piekle w czasie 7 minut, 40,1 s, czyli o ponad trzy sekundy szybciej niż dotychczasowy rekordzista – Honda Civic Type R.
W czym tkwi tajemnica sukcesu Renault? Megane R.S. Trophy-R napędzany jest tym samym czterocylindrowym silnikiem 1.8 turbo o mocy 300 KM, który znajdziemy w wersji R.S. Trophy, ale moc, która trafia na przednie koła poprzez 6-biegową skrzynię manualną radzi sobie ze znacznie niższą masą. Inżynierowie Renault obcięli ją o 130 kg, znajdując oszczędności w wielu elementach konstrukcji nadwozia, podwozia i wnętrza. Auto dostało m.in. kompozytową maskę silnika z wlotami powietrza NACA, dyfuzor z włókien węglowych, cieńsze szyby i lżejszą baterię. Przednie fotele zostały zastąpione ultralekkimi kubełkami Sabelt z opcjonalną wyścigową uprzężą (łącznie ważą o 14 kg mniej), a tylne w ogóle usunięto z wnętrza, oszczędzając w ten sposób 25,3 kg.
Dodatkowe oszczędności przyniosło pozbycie się tylnej wycieraczki (3 kg), zastosowanie tytanowego układu wydechowego Acrapovica (6 kg) oraz modyfikacja zawieszenia, w którym wykorzystano ręcznie regulowane amortyzatory Öhlins, lżejszą tylną oś H, dyferencjał Torsen o ograniczonym uślizgu, a nawet usunięto system skrętnych tylnych kół (40 kg). Układ hamulcowy Brembo z opcjonalnymi tarczami ceramicznymi oraz karbonowe felgi to łącznie kolejne 18 kg mniej. Co ciekawe, 250 g oszczędności w masie uzyskano zastępując multimedialny ekran o przekątnej 8,7 cala mniejszym 7-calowym, przy czym nie zrezygnowano z kamery cofania, która ma pozwalać m.in. na zapobieganie uszkodzeniom dyfuzora podczas manewrowania.
Auto ma ponadto zmodyfikowaną aerodynamikę, w tym przedni splitter, który wraz ze specjalnymi panelami pod podwoziem kieruje strumienie powietrza do tylnego dyfuzora, minimalizując turbulencję i zwiększając siłę docisku. Sama geometria zawieszenia też jest zresztą unikalna dla tej wersji m.in. za sprawą powiększonego negatywu przednich i tylnych kół.