Marka | Alfa Romeo |
Model | Giulia GTAm |
Rocznik | 2022 |
Przebieg | 100 km |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Napęd | Tylna oś |
Paliwo | Benzyna |
Pojemność | 2891 cm3 |
Moc (KM) | 540 |
Kolor | Rosso |
- ABS
- Adaptacyjne oświetlenie
- Alcantara
- Asystent martwego punktu
- Centralny zamek z pilotem
- Czujnik deszczu
- Czujnik światła
- Czujniki parkowania
- Elektryczna regulacja siedzeń
- Elektryczne lusterka
- Elektryczne szyby
- ESP
- Felgi aluminiowe
- Immobilizer
- Interfejs MP3
- Kamera cofania
- Klimatyzacja
- Komputer pokładowy
- Kontrola trakcji
- Nawigacja
- Odtwarzacz CD
- Pełna skóra
- Poduszki powietrzne
- Reflektory ksenonowe
- Sportowe fotele
- System Start Stop
- Światła LED
- Światła przeciwmgielne
- Tempomat
- Wielofunkcyjna kierownica
- Wspomaganie kierownicy
- Zestaw głośnomówiący
Proszę pytać indywidualnie o szczegóły wynajmu i eventów z GTAm
Model Giulia GTA i GTAm zostały wyprodukowane łącznie w zaledwie 500 numerowanych egzemplarzach (skrót od słów „Gran Turismo Alleggerita ” („lżejszy grand tourer”)).
Jest ona wyposażona w zmodernizowaną wersję silnika Alfę Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 540 KM i najlepszej w swojej klasie mocy użytecznej 187 KM/l.
Silnik ten charakteryzuje się lepszymi parametrami od wersji Quadrifoglio a modyfikacje to m.in. zwiększono ciśnienie doładowania, zastosowano dwie dodatkowe dysze olejowe do chłodzenia tłoków, przeprojektowano korbowód, zwiększono zakres obrotów, dodano tytanowy układ wydechowy Akrapovic i zmodyfikowano ECU.
To wszystko przekłada się na lepsze osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje od 3,6 do 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna dobija do 300 km/h.
Aerodynamika została opracowana specjalnie z wykorzystaniem wiedzy technicznej zaczerpniętej prosto z Formuły 1, dzięki synergii z Sauber Engineering. W przedniej części zdecydowanie zmienił się zderzak, przeprojektowano wloty powietrza, wydłużono splitter o 40 mm (w wersji GTAm), dodano dolne nakładki aerodynamiczne przy progach, z tyłu zastosowano potężny dyfuzor oraz większe skrzydła na klapie. W wersji GTAm skrzydło jest ogromne i dodatkowo regulowane.
Sporo zmieniono również w zawieszeniu.
Rozstaw kół przednich zwiększył się o 25 mm, tylnych zaś o 50 mm co wyraźnie widać poprzez zastosowanie dodatkowych poszerzeń nadkoli.
Zastosowano również twardsze i lżejsze sprężyny oraz tuleje zawieszenia.
Ponadto we wnętrzu zastosowano wyczynowe fotele stworzone na bazie monokoku z włókna węglowego oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa Sabelt.
Z tyłu zamiast kanapy jest specjalna zabudowa oraz klatka bezpieczeństwa.
Model GTAm jest aż o 100 kilogramów lżejszy od „zwykłej” Giulii Quadrifoglio.