PORSCHE 944 S2 Cabriolet ’90

Parametry techniczne
Marka Porsche
Model 944 S2
Rocznik 1990
Przebieg 153 km
Skrzynia biegów Manualna
Napęd Tylna oś
Paliwo Benzyna
Pojemność 2998 cm3
Moc (KM) 211
Kolor czerwony
  • Adaptacyjne oświetlenie
  • Alcantara
  • Asystent martwego punktu
  • Centralny zamek
  • Centralny zamek z pilotem
  • Czujnik deszczu
  • Czujnik światła
  • Czujniki parkowania
  • Dach panoramiczny
  • Elektryczna regulacja siedzeń
  • Elektryczne lusterka
  • Elektryczne szyby
  • ESP
  • Felgi aluminiowe
  • Hak holowniczy
  • HUD
  • Immobilizer
  • Interfejs MP3
  • Isofix (system mocowania fotelików dziecięcych)
  • Kamera cofania
  • Klimatyzacja
  • Komputer pokładowy
  • Kontrola trakcji
  • Nawigacja
  • Odtwarzacz CD
  • Ogrzewanie postojowe
  • Pełna skóra
  • Podgrzewane fotele
  • Poduszki powietrzne
  • Reflektory ksenonowe
  • Relingi dachowe
  • Sportowe fotele
  • System Start Stop
  • Szyberdach
  • Światła LED
  • Światła przeciwmgielne
  • Tempomat
  • Wentylowane fotele
  • Wielofunkcyjna kierownica
  • Wspomaganie kierownicy
  • Zestaw głośnomówiący
  • ABS

Porsche 944 zostało zaprezentowane we wczesnych latach osiemdziesiątych, jako następca modelu 924, jednak wbrew założeniom oba auta były sprzedawane równolegle aż do 1988 roku. W porównaniu do poprzednika zmodyfikowano przede wszystkim układ hamulcowy oraz zawieszenie, znaczącemu odświeżeniu uległo również nadwozie. W samochodzie zastosowany został układ transaxle, w którym silnik znajduje się z przodu, jednak skrzynia biegów umiejscowiona jest przy tylnej osi. Model 944 w połowie 1985 roku doczekał się znaczącego liftingu – wprowadzono nowe boczki drzwi oraz deskę rozdzielczą, poprawiono ergonomię wnętrza i obieg powietrza w kabinie, zaczęto montować większy wlew paliwa, dodano również wydajniejszy alternator. Model 944 oferowany był w wersjach nadwoziowych coupé oraz kabriolet. Oprócz wersji standardowej, w sprzedaży dostępne były również warianty S, Turbo, S2 oraz Turbo S.

Wariant S2 został zaprezentowany w 1989 roku. Ten rodzaj modelu wyposażono w 211-konny, 3-litrowy, wolnossący, 16-zaworowy silnik z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy. Ze średnicą 104 mm oraz 88-milimetrowym skokiem był to największy 4-cylindrowy silnik, jaki produkowano w tamtym czasie. W tym samym roku na rynku pojawił się 944 S2 Cabriolet – był to pierwszy model z linii 944, w którym dach produkowany był przez American Sunroof Company. W ciągu trzech lat produkcji wyprodukowano 5656 sztuk modelu 944 S2 Cabriolet, z czego ponad 42% trafiło na rynek amerykański. Produkcję modelu zakończono w 1991 roku.