Zurück PORSCHE 944 S2 Cabriolet ’90
Marke | Porsche |
Modell | 944 S2 |
Baujahr | 1990 |
Kilometer | 153 km |
Getriebe | Schaltgetriebe |
Antrieb | Hinterradantrieb |
Kraftstoffart | Benzin |
Hubraum | 2998 cm3 |
Leistung (PS) | 211 |
Außenfarbe | czerwony |
- Kurvenlicht
- Alcantara
- Spurwechselassistent
- Zentralverriegelung
- Keyless Entry
- Regensensor
- Lichtsensor
- Einparkhilfe
- Panorama-Dach
- Elektr. Sitzeinstellung
- Elektr. Seitenspiegel
- Elektr. Fensterheber
- ESP
- Leichtmetallfelgen
- Anhängerkupplung
- Head Up Display
- Elektr. Wegfahrsperre
- MP3-Schnittstelle
- Isofix (Kindersitzbefestigung)
- Kamera
- Klimatisierung
- Bordcomputer
- Traktionskontrolle
- Navigationssystem
- CD-Spieler
- Standheizung
- Vollleder
- Sitzheizung
- Airbags
- Xenonscheinwerfer
- Dachgepäckträger
- Sportsitze
- Start/Stopp-Automatik
- Schiebedach
- LED-Scheinwerfer
- Nebelscheinwerfer
- Tempomat
- Sitzbelüftung
- Multifunktionslenkrad
- Servolenkung
- Freisprecheinrichtung
- ABS
Porsche 944 zostało zaprezentowane we wczesnych latach osiemdziesiątych, jako następca modelu 924, jednak wbrew założeniom oba auta były sprzedawane równolegle aż do 1988 roku. W porównaniu do poprzednika zmodyfikowano przede wszystkim układ hamulcowy oraz zawieszenie, znaczącemu odświeżeniu uległo również nadwozie. W samochodzie zastosowany został układ transaxle, w którym silnik znajduje się z przodu, jednak skrzynia biegów umiejscowiona jest przy tylnej osi. Model 944 w połowie 1985 roku doczekał się znaczącego liftingu – wprowadzono nowe boczki drzwi oraz deskę rozdzielczą, poprawiono ergonomię wnętrza i obieg powietrza w kabinie, zaczęto montować większy wlew paliwa, dodano również wydajniejszy alternator. Model 944 oferowany był w wersjach nadwoziowych coupé oraz kabriolet. Oprócz wersji standardowej, w sprzedaży dostępne były również warianty S, Turbo, S2 oraz Turbo S.
Wariant S2 został zaprezentowany w 1989 roku. Ten rodzaj modelu wyposażono w 211-konny, 3-litrowy, wolnossący, 16-zaworowy silnik z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy. Ze średnicą 104 mm oraz 88-milimetrowym skokiem był to największy 4-cylindrowy silnik, jaki produkowano w tamtym czasie. W tym samym roku na rynku pojawił się 944 S2 Cabriolet – był to pierwszy model z linii 944, w którym dach produkowany był przez American Sunroof Company. W ciągu trzech lat produkcji wyprodukowano 5656 sztuk modelu 944 S2 Cabriolet, z czego ponad 42% trafiło na rynek amerykański. Produkcję modelu zakończono w 1991 roku.